Indflydelse, udvikling og netværk for professionelle bygherrer

Hvad kan de nye AB-aftaler? – høringsmøde for medlemmer om det kommende AB-system

Høringsforslaget til det nye AB-system kommer i omkring årsskiftet. Herefter er det muligt at få indblik i, hvad det er for forandringer, som de kommende AB-aftaler fører med sig.

Bygherreforeningen har fra starten set revisionen af byggeriets aftalegrundlag som en unik mulighed for at skabe fremtidens ramme om professionel bygge- og anlægsvirksomhed. Bygherreforeningens ønsker til ændringer har koncentreret sig om fire overordnede målsætninger for samarbejdet i fremtidens projekter:

• Mere kvalitet i byggeriet
  • Bedre planlægning og styring af byggesager
  • Effektiv og hurtig konfliktløsning
  • Samfundsansvar i byggeprocessen

Indhold
På medlemsmødet får du indblik i hvilke ønsker Bygherreforeningen er kommet igennem med i høringsoplægget, og hvor de væsentligste nyskabelser er. Der vil være indlæg fra Bygherreforeningens direktør, Henrik L. Bang, som har repræsenteret foreningen i forhandlingerne, sammen med medlemmer af Bygherreforeningens udvalg og inviterede parter fra forhandlingsudvalget.

15.00: Velkomst og introduktion til medlemsmødet og det ny AB-system
Hvor er vi på vej hen, og hvad kommer det ny AB til at betyde for samarbejde og forpligtelser mellem byggeriets parter?
Henrik L. Bang, direktør, Bygherreforeningen og Bjarne Bæk, senior legal counsel, Københavns Lufthavne (formand for Bygherreforeningens Rammebetingelsesudvalg)

16.30 Debat: Hvordan forbereder vi os som bygherrer på det nye AB- system?
Vi diskuterer, hvordan det nye AB-system påvirker os som bygherrer

16.50 Opsamling
Vi samler op på dagens diskussioner og input
Henrik L. Bang, direktør, Bygherreforeningen