Indflydelse, udvikling og netværk for professionelle bygherrer

Bygherrernes sorte bælte i strategisk ledelse

Bygherreforeningens uddannelsesnetværk for projektledere klæder dig på med værktøjer og teori, der styrker dine kompetencer og perspektiver som projektleder. Du kan med uddannelsesnetværket opnå ECTS-point eller gå efter en IPMA certificering (niveau C).

På netværket sætter vi fokus på dig som projektleder. Du får teori og værktøjer til at møde hverdagens udfordringer i dine byggeprojekter. Her får du helikopterperspektivet på dine byggeprojekter, kompetencer og muligheder. Det giver overskud og rygstød som projektleder, så du bedre kan navigere strategisk i forhold til byggeprojekterne og bygherreorganisationen.

Du møder nogle erfarne undervisere, der har stor indsigt i bygherrerollen og derfor ved, hvad der rør sig hos bygherreorganisationens projektledere. Derudover bliver der mulighed for at dele erfaringer og sparre med ligesindede. Interessante gæsteundervisere kommer forbi for at sætte teorierne, værktøjerne og jeres diskussionerne i perspektiv.

Det er tredje år vi tilbyder dette intensive læringsforløb, og erfaringen er, at deltagerne får meget med hjem, som de med det samme kan indarbejde i hverdagen både på det helt operationelle men også taktiske og strategiske niveau.

Hvem kan deltage?
Projektledere i Bygherreorganisationer og andre, der arbejder med projekt- og procesledelse i byggeprojekter.

Hvad lærer jeg?
Du kommer igennem de grundlæggende projektlederdiscipliner som risikoanalyse, målstyring, interessentanalyser, projektets businesscase, og vi ser på organisering, ledelse og facilitering i projektteamet. Hvert netværksforløb afsluttes med fremlæggelse af en fælles case for et panel af bygherrer, som giver feedback på præsentationen.

Et netværksforløb tæt på din hverdag
På holdet i foråret 2018 stiller vi skarpt på strategisk ledelse og forretninger og processer. Som deltager i netværket, tager du udgangspunkt i et konkret byggeprojekt eller en arbejdsmetode fra din egen bygherreorganisation, så vi kommer så tæt på din hverdag som muligt

Forår 2018: Strategisk ledelse, forretninger og processer
Vi sætter fokus på den strategiske del af bygherrerollen og heri ledelsesværktøjer til at skabe retning i dine projekter. Vi ser på, hvordan du kan arbejde med de gode strategier, hvordan du kan realisere dine målsætningerne og hvilke kompetencer, du har behov for.

Vi tager fat i strategiprocesser, ledelse, beslutningsgrundlaget i bygherrefeltet.
• De strategiske valg og tilvejebringelse af beslutningsgrundlag - byggeprojektets businesscase
• Strategier for ledelse og samarbejde i byggeriets værdikæde
• Byggeprojekter som forandringsprocesser hos slutbrugere og interessenter
• Proceslederens betydning for værdiskabelse i projektet

Grundbog: Kristian Dahl & Andreas Granhof Juhl (2009): Den Professionelle Proceskonsulent.

Hvor & hvornår
Alle møder finder sted i Bygningskulturens Hus, Borgergade 111, 1300 København K fra kl. 9.30 med fælles morgenmad og det faglige forløb hver gang fra kl.10-18, men bemærk, at dag 1 og dag 4 spiser vi middag sammen kl 18-19. Der er et maksimum på 16 deltagere per forløb for at sikre de optimale rammer for læring og netværk.

Forårets datoer:
Torsdag 1. marts 2018
Tirsdag  3. april 2018
Onsdag 2. maj 2018
Onsdag 6. juni 2018

Frivillig eksamen: Juni 2018

Du skal mødes/skype om dine læringsmål, ligesom vi anbefaler, at du selv læser op på den angivne litteratur. Det er ca. 500 sider per netværk.

Pris
Læringsnetværket udbydes som et sammenhængende forløb, men du kan tilmelde dig enten forårs– eller efterårsnetværket. Det er også muligt at tilpasse et eller begge forløb som et firmaforløb, hvor indholdet relateres til den enkelte organisation.

Medlemmer af Bygherreforeningen: kr. 12.500 kr. Ikke-medlemmer: kr. 17.700 kr.
Alle priser er uden moms, men inklusive grundbøger og alle øvrige materialer samt forplejning inkl. fælles middage som start og afslutning.

Der er særrabat, når I tilmelder jer mere end tre fra hver organisation, eller hvis I vælger at bruge netværket til intern kompetenceudvikling i virksomheden af min. 10 medarbejdere. Kontakt Anne Kristine på akb@bygherreforeningen.dk eller mobil 2286 1806 for at høre nærmere.

Eksamen og pris
Sidste år gik de fleste deltagere til eksamen, og de oplevede det som en fin afslutning på læringsforløbet. Dette er et tilbud, som ligger ud over uddannelsesforløbet og som arrangeres bilateralt med de respektive institutioner - men vi formidler kontakt og al praktik.

Du kan vælge at gå til eksamen i uddannelsen Diplom i Ledelse og få 5 ECTS-point per netværksforløb, eller du kan gå efter en IPMA-certificering niveau C.

Eksamen med ECTS-point: Vejledende pris 2.900 kr.

Undervisere
Peter Rod: Ekstern lektor hos UCC
Peter er med sit stærke fundament inden for ledelse og de nyeste teorier og trends inden for projektledelse ansvarlig for teoriapparatet på uddannelsen. Ud over undervisning arbejder han med organisationsudviklingsprojekter.

Hanne Ullum: Vicedirektør i Bygherreforeningen
Hanne er uddannet arkitekt og arkitekten bag uddannelsen. Hun har i en årrække arbejdet som bygherre og er ansvarlig for at omsætte teori til de bygherrefaglige perspektiver i uddannelsen.

Gæster
I netværksforløbet kommer spændende gæstetalere forbi.

Tilmeld dig
Se hele arrangementslisten

Tilmeldingsfrist: 22/02/2018

Dato: 01/03/2018