Indflydelse, udvikling og netværk for professionelle bygherrer

Uddannelsesnetværk: Bygherrernes sorte bælte i strategisk ledelse

For projektledere og bygherrer er ledelse en kerneopgave. Det gælder både i forhold til opgaver internt i organisationen og eksternt i projektet, hvor et væld af aktører og interessenter skal håndteres. At lede et byggeprojekt kræver derfor ikke bare et godt greb om processerne, men også en strategisk indsigt, der kan sikre retningen.

Bygherreforeningens uddannelsesnetværk er et tilbud til dig som projektleder med fokus på netop dette. Med uddannelsen får du et helikopterperspektiv på dine byggeprojekter, kompetencer og muligheder, så du er klar til hverdagens udfordringer. Du bliver således klædt på med værktøjer og teori, der gør dig i stand til at navigere strategisk i forhold til både projekter og organisation.

Samtidig sikrer uddannelsens netværksform, at du får uvurderlige kontakter, som du kan sparre med i fremtiden. Derudover kan du med dette uddannelsesnetværk opnå 5 ECTS-point.

Hvad er et uddannelsesnetværk?
Bygherreforeningens uddannelsesnetværk henvender sig til projektledere med værktøjer og teori, der styrker kompetencer og perspektiver på projektlederopgaver i byggeriet. Dette kursusforløb er anden del af det samlede projektlederforløb for bygherrer. Læs mere om det samlede forløb og indholdet på del 1 og del 2.

Hvem kan deltage?
Projektledere i bygherreorganisationer og andre, der arbejder med projekt- og procesledelse i byggeprojekter.

Dette er del 2 af læringsnetværket, men du kan godt deltage, selvom du ikke har deltaget på del 1 i 2016 eller 2017. I så fald anbefaler vi, at du er godt orienteret i grundlæggende projektledelse og disciplinens grundbegreber. Kontakt gerne til Anne Kristine Busch for samtale herom.

Indhold: Strategisk ledelse, forretninger og processer
Vi sætter fokus på den strategiske del af bygherrerollen og heri ledelsesværktøjer til at skabe retning i dine projekter. Vi ser på, hvordan du kan arbejde med de gode strategier, hvordan du kan realisere dine målsætningerne og hvilke kompetencer, du har behov for.

Vi tager fat i strategiprocesser, ledelse, beslutningsgrundlaget i bygherrefeltet.

• De strategiske valg og tilvejebringelse af beslutningsgrundlag - byggeprojektets businesscase
  • Strategier for ledelse og samarbejde i byggeriets værdikæde
  • Byggeprojekter som forandringsprocesser hos slutbrugere og interessenter
  • Proceslederens betydning for værdiskabelse i projektet

Grundbog: Kristian Dahl & Andreas Granhof Juhl (2009): Den Professionelle Proceskonsulent.

Forårets datoer

• Torsdag 1. marts 2018
  • Tirsdag den 3. april 2018
  • Torsdag den 3. maj 2018
  • Torsdag den 7. juni 2018

Frivillig eksamen: Juni 2018

Hvor & hvornår
Alle møder finder sted i Bygherreforeningen, Borgergade 111, 1300 København K fra kl. 10.00-18.00, første dag og sidste dag slutter vi med fællesspisning fra kl. 18.00-19.00. Der er et maksimum på 16 deltagere per forløb for at sikre de optimale rammer for læring og netværk.

Du skal mødes/skype om dine læringsmål med din gruppe, ligesom vi anbefaler, at du selv læser op på den angivne litteratur. Det er ca. 500 sider per netværk som samtidig er pensum, hvis du ønsker at gå til eksamen.

Pris
Medlemmer af Bygherreforeningen: kr. 12.500 kr. for foråret kursusforløb. 17.700 kr. for ikke-medlemmer

Alle priser er uden moms, men inklusive grundbøger og alle øvrige materialer samt forplejning inkl. fælles middage som start og afslutning.

Der er særrabat, når I tilmelder jer mere end tre fra hver organisation.

Det er også muligt at tilpasse et eller begge forløb som et firmaforløb, hvor indholdet relateres til jer. Kontakt Anne Kristine Busch for at høre mere.

Eksamen og pris
Sidste år gik de fleste deltagere til eksamen, og de oplevede det som en fin afslutning på læringsforløbet. Du kan vælge at gå til eksamen i uddannelsen Diplom i Ledelse og få 5 ECTS-point per forløb.

Eksamen med ECTS-point: 2.900 kr. Læs om hvordan du bruger netværksforløbet som led i en diplomuddannelse.

Undervisere
Peter Rod: Ekstern lektor hos UCC
Peter er med sit stærke fundament inden for ledelse og de nyeste teorier og trends inden for projektledelse ansvarlig for teoriapparatet på uddannelsen. Ud over undervisning arbejder han med organisationsudviklingsprojekter.

Hanne Ullum: Vicedirektør i Bygherreforeningen
Hanne er uddannet arkitekt og arkitekten bag uddannelsen. Hun har i en årrække arbejdet som bygherre og er ansvarlig for at omsætte teori til de bygherrefaglige perspektiver i uddannelsen.

Gæster
I netværksforløbet kommer spændende gæstetalere forbi – vi har bl.a. haft besøg af Region Sjælland; emcon, Børneriget og Bispebjerg Hospital, DTU, Gentofte Ejendomme; BLOX; Banedanmark; DANSKE ARK, DTU.

Tilmeld dig
Se hele arrangementslisten

Tilmeldingsfrist: 28/02/2018

Dato: 01/03/2018