Indflydelse, udvikling og netværk for professionelle bygherrer

Grib fremtiden med nyt kompetencetjek

Støb fundamentet til fremtidens byggeri ved at sikre en fortsat professionalisering af dig og dine kollegers rolle som bygherre.

Der sker meget i byggeriet lige nu. Brancheglidninger og nye rammebetingelser ændrer ansvarsområder, digitalisering flytter processer og en øget internationalisering skyller ind over branchen.

Bygherrerne har en unik mulighed for at træde ind på den store scene, som aktøren for byggeriets bordende, såfremt de evner at udvikle både de individuelle og kollektive kompetence til den nye udvikling.

Bygherreforeningen inviterer alle medlemmer til temamøde, hvor vi præsenterer et helt nyt analyseværktøj som du kan bruge til at udvikle din organisations samlede pulje af kompetencer. På temamødet får du mulighed for at afprøve værktøjet og se, hvordan din organisations resultat kunne se ud.

Indhold
Kompetencetjekket er en gratis ydelse, som Bygherreforeningen tilbyder alle sine medlemmer. Værktøjet giver organisationen et overblik over den samlede kompetenceprofil, så man herudfra kan foretage strategiske valg af indsatsområder. Det kan fx være valg af efteruddannelse, rekruttering, samt hvilke kompetencer man har in-house, og hvilke man lægger ud til rådgivere.

OBS! Mødet er forbeholdt Bygherreforeningens medlemmer, som i dette lukkede forum får lejlighed til at drøfte helt konkrete strategier til at styrke bygherrekompetencerne i relation til de udfordringer, der lige nu præger branchen og bygherrerne.

15.00 Lancering af Bygherreforeningens Kompetencetjek
Henrik L. Bang, direktør, Bygherreforeningen

15.10 Bygherreorganisationers udfordringer og kompetencebehov
Hvad præger bygherreorganisationerne i dag, hvilke udfordringer står de overfor og hvilke kompetencer skal udvikles i fremtidens organisation, når man leder byggeriets værdiskabende processer.
Uffe Gebauer Thomsen, projektchef Børneriget, Region Hovedstaden

15.40 Introduktion til Kompetencetjekket - din strategiske tilgang til organisationens kompetenceprofil
Med kompetencetjekket får du et kvalificeret input til udarbejdelse af bygherreorganisationens kompetencestrategi. Kompetencetjekket er derfor dit værktøj til at analysere den nuværende kompetenceprofil på medarbejder-, gruppe- og organisationsniveau.
Hanne Ullum, vicedirektør, Bygherreforeningen

16.00 Perspektiverne i Kompetencetjekket
Få to skarpe bud på, hvordan Kompetencetjekket kan anvendes i praksis.
Kasper Jacoby, byggechef, Folketinget og Tora Fridell, partner, Emcon

16.15 Gruppeøvelse: Kompetencetjekket i praksis
Kompetencetjekket afprøves i grupper, hvor du får mulighed for at tjekke kompetencerne i den fiktive bygherreorganisation, som udgøres af din gruppe.

16.45 Opsamling: Resultater fra gruppeøvelsen
Hanne Ullum, vicedirektør, Bygherreforeningen

17.00 Netværk, vin, vand & snack

Tilmeldingsfristen er overskredet.