Indflydelse, udvikling og netværk for professionelle bygherrer

Professionaliser din bygherrerolle

At være professionel bygherre kræver en lang række kompetencer. Kommunikation med brugere og interessenter samt arbejdsmiljø, samfundsansvar og bæredygtighed er bare nogle af de kvalifikationer, som en bygherre skal mestre. Bygherreforeningen tilbyder dette kursus til dig, der ønsker at løfte din faglighed som bygherre - både strategisk og operationel.

På et to-dages kursus får du hands-on i forhold til de grundlæggende discipliner i den professionelle bygherreorganisation. Med en vekslen mellem oplæg og workshops giver kurset dig mulighed for at fordybe dig i processerne og afprøve metoder og redskaber fra den professionelle bygherres værktøjskasse. Du vil kunne spare med ligesindende med fokus på, at du som bygherre kommer op i helikopteren og styrker dine evner til at sætte den rigtige retning for byggeprojektet.

Kurset er for dig, der som projektleder i en bygherreorganisation ønsker at agere som en professionel bygherre. Du bliver undervist af et skarpt hold, der har styret byggeprojekter for flere milliarder kroner. Med deres viden i ryggen bliver du klædt på til at styre processen frem mod et godt byggeri.

Indhold
Kurset giver dig indblik i de strategiske og organisatoriske dele af bygherrerollen. Med eksempler på bedste praksis får du over to intensive dage viden om, hvordan du kan løfte din faglighed og professionalisere dig som bygherre.

Dag 1 kommer omkring emner som:

• De indledende faser
  • Bygherrens organisation
  • Bygherrens strategiske overvejelser
  • Organisation og roller
  • Interessenter
  • Kommunikation
  • Samarbejdsmodeller
  • Udbud

Dag 2 kommer omkring emner som:

• Byggeriets faser
  • Konflikter

Underviser
Tora Fridell, medejer, Emcon
Tora har mange års erfaring som bygherrerådgiver hos Emcon. Med fokus på projektledelse og speciale i aftaler, udbud, konflikthåndtering og -mægling har Tora en stor viden og indsigt i byggeriets forhold og relationerne mellem parterne.

Gæsteunderviser
Hanne Ullum, vicedirektør, Bygherreforeningen
Hanne har ansvar for udvikling af Bygherreforeningens uddannelsestilbud og sammen med en baggrund som bl.a. kommunal bygherre har hun en stærk indsigt i bygherrernes kompetenceområder. Derudover har Hanne en bred viden om arbejdsmiljø samt energi og bæredygtighed.

Connie Barfoed, projektdirektør, Region Hovedstaden
Connie er tidligere vicedirektør i Bygningsstyrelsen og har erfaring med gennemførelse af en række markante byggeprojekter. I Region Hovedstaden har Connie ansvaret for adskillige byggerier - bl.a. udviklingen af Nyt Hospital Herlev.

Praktisk
Kursuset afholdes over to dage. Dag 1 er fra kl. 10.00-17.00, mens dag 2 er kl. 09.00-16.00. Vi byder på morgenkaffe en halv time før start, ligesom frokost og eftermiddagskaffe er inkluderet.

Kursus i din virksomhed
Kurset kan afholdes hos medlemmerne. I så fald står vi for aftaler med oplægsholdere og sørger for kursusmateriale til deltagerne. Ved deltagerantal over 20 personer aftales nærmere.
Pris 40.000 kr. eks moms.

Tilmeld dig
Se hele arrangementslisten

Tilmeldingsfrist: 23/10/2017

Dato: 30/10 - 31/10/2017