Indflydelse, udvikling og netværk for professionelle bygherrer

Interessentseminar om ny SBi-anvisning

Illu til web

Energistyrelsen inviterer i samarbejde med SBi – Aalborg Universitet, Grundejernes Investeringsfond (GI) og Bygherreforeningen til interessentseminar om ny SBi-anvisning 269, Energirenovering af større bygninger – metode og proces, der er resultatet af et metodeprojekt, som styrelsen iværksatte i 2016.

Seminaret afholdes onsdag den 7. juni 2017 hos GI, Ny Kongensgade 15, København K og er åbent for alle interesserede.

Anvisningen skal bidrage til flere energibesparelser ved renovering af større ejendomme. Gennem opstramning af procedurer, processer og metoder skal anvisningen bidrage en større præcision i planlægning, projektering, udførelse, funktionsafprøvning, aflevering samt efterfølgende opfølgning og drift som resultat af renoveringsprojekterne.

På seminaret vil der – udover en præsentation af anvisningen -  være en række indlæg fra interessenter, der bidrager til perspektiveringen af de problematikker, som typisk er forbundet med at opnå energibesparelser ved større renoveringer, og som anvisningen bidrager til at afhjælpe.

Program:

13.00 Velkomst v/adm. direktør Lars Axelsen, GI

13.10 Energibesparelser i energipolitikken v/kontorchef Henrik Andersen, Energi-, Forsyning- og Klimaministeriet

13.25 Hvorfor er energirenovering så svært? v/byggedirektør Rolf Andersson, KAB/formand for Bygherreforeningen

13.40 Den nye anvisning som værktøj v/forskningschef Søren Aggerholm, SBi

14.00 Kaffepause

14.20 Tre perspektiver for anvendelsen af anvisningen:

• Bedre styr på processerne v/ekspertisechef Peter Noyé, Niras
  • Et resultat tættere på forventningerne v/energichef Hans Andersen, DEAS
  • Aftaler på mere oplyst grundlag v/advokat Anders Vestergaard Buch, Molt-Wengel Advokater

14.50 Kan anvisningen flytte noget i byggebranchen?

• Paneldebat med direktørerne Michael H. Nielsen, Dansk Byggeri, Henrik L. Bang, Bygherreforeningen, og Henrik Garver, FRI.
  • Moderator: Projektchef Graves Simonsen, Bygherreforeningen

15.20 Networking m/vin og snacks

16.00 Tak for i dag

NB! Seminaret er fuldtegnet.

Anvisningen kan fra 6. juni købes via anvisninger.dk

Bidragsydere til seminaret:

KAB Niras mfl2

Arrangører:

Invi semi ENS 070617

Tilmeldingsfristen er overskredet.
Se hele arrangementslisten

Tilmeldingsfrist: 02/06/2017

Dato: 07/06/2017
Tid: 13:00-17:00

Sted: GI

Adresse: Ny Kongensgade 15